Εργασιακή και Προσωπική Ισορροπία

Οι εργασιακές υποχρεώσεις, για τον ένα ή τον άλλο λόγο, ολοένα και ξεφεύγουν από τα στενά χρονικά όρια του ωραρίου. Αλλά αυτό δεν θα πρέπει να σε απορροφά  και ούτε να σε εμποδίζει να απολαύσεις τα χόμπι σου ή να περάσεις χρόνο με την οικογένεια σου.

Η ισορροπία ανάμεσα σε δουλειά και οικογένεια, ενώ ταυτόχρονα διατηρείς και την ψυχική σου υγεία, είναι εφικτό.

Βρες τη σωστή ισορροπία.

Το κλειδί στο να βρεις ισορροπία ανάμεσα στην εργασία και τα προσωπικά σου, είναι να οργανώσεις τον εαυτό σου σωστά. Να έχεις το κατάλληλο πλάνο για την επιτυχία. Για να το κάνεις αυτό χρειάζεσαι να αλλάξεις τον τρόπο με τον οποίο σκέπτεσαι με δύο τρόπους:

1) Αποδέξου τον εαυτό σου.

Κάποιες φορές η δουλειά είναι προτεραιότητα ενώ άλλες φορές είναι η οικογένεια και η προσωπική ζωή. Το να αποδεχτείς πως κάθε μέρα δεν είναι ίδια, είναι το πρώτο βήμα ώστε να βρεις την πολυπόθητη ισορροπία.

Όταν βρίσκεσαι στο σπίτι απενεργοποίησε ειδοποιήσεις, κινητά και οτιδήποτε άλλο σχετίζεται με την εργασία σου. Δώσε χρόνο στους αγαπημένους σου , μοιράσου,  κουβέντιασε, αλληλεπίδρασε με τα παιδιά σου και τον σύντροφο σου. Αφιέρωσε χρόνο στους ανθρώπους σου.

2) Να είσαι ρεαλιστής.

Κυνηγώντας κάποια συγκεκριμένη προθεσμία, αυτόματα και ρεαλιστικά σε θέτει εκτός κάποιον προσωπικών στόχων όπως ένα οικογενειακό δείπνο ή μια έξοδος. Αν βρίσκεις  όμως τον εαυτό σου μόνιμα στρεσαρισμένο να κυνηγάει να προλάβει διάφορες δραστηριότητες τότε πρέπει να κατανοήσεις:

Ότι οι προσδοκίες σου δεν είναι ρεαλιστικές και θα πρέπει να κάνεις μια λίστα θέτοντας  προτεραιότητες.

Αν αυτή την εβδομάδα έχεις πολύ δουλειά για να προλάβεις  μια προθεσμία, τότε θα χρειαστεί να κάνεις κάποιες θυσίες στο κανονικό σου πρόγραμμα. Είναι σημαντικό και απαραίτητο, να υπενθυμίζεις στον εαυτό σου πως πρέπει να είναι ρεαλιστής σχετικά με το τι μπορεί να πετύχει μέσα σε μια μέρα. 

Άσε τη δουλειά στη δουλειά.

Ξέρω πως το να γυρνάς τον διακόπτη και να αφήνεις πίσω έγνοιες και ανησυχίες  σχετικά με τη δουλειά δεν είναι εύκολο. Όμως χρειάζεται για να μπορέσεις να απολαύσεις καλύτερα το χρόνο που έχεις για τον εαυτό σου και τη προσωπική σου ζωή. 

1) Κάνε ένα πλάνο.

Αν θες να είσαι αποσυνδεδεμένος από τη δουλειά ενώ είσαι σπίτι βάλε  πρόγραμμα. Σχεδίασε το χρόνο σου και πρόσθεσε δραστηριότητες στο ημερολόγιο σου όπως ακριβώς θα έκανες με ένα εργασιακό ραντεβού. Με αυτό τον τρόπο θα θυμάσαι πως ο χρόνος αυτός είναι δεσμευμένος και δε θα είναι εύκολο να αποκλίνεις.

2) Θέσε όρια.

Σίγουρα όλοι θα χρειαστεί κάποια στιγμή να κάνουμε υπερωρίες,  ή να πάρουμε δουλειά για το σπίτι. Όμως αυτό δε πρέπει να είναι η καθημερινότητα σου. Για αυτό το λόγο, είναι σημαντικό να μπορείς να βάλεις όρια όπου και όποτε χρειάζεται και φυσικά να είσαι σαφής και ξεκάθαρος στην επικοινωνία σου.

3) Επανεκτίμησε το χρόνο εργασίας σου.

Αν το ωράριο σου είναι 8-5 και παίρνεις συχνά δουλειά για το σπίτι, είναι ώρα να εξετάσεις τη παραγωγικότητα σου στη δουλειά. Μήπως ξοδεύεις πολύτιμο χρόνο σε δραστηριότητες που δε χρειάζεται.

Εξέτασε την κατάσταση και βρες τρόπους να γίνεις πιο παραγωγικός στις ώρες εργασίας. Από τη στιγμή που θα αντιληφθείς ότι σπαταλάς το χρόνο σου σε πράγματα που δε χρειάζεται και αυτό έχει ως αποτέλεσμα να επιβαρύνει την προσωπική σου ζωή, τότε θα είναι ευκολότερο να λύσεις το πρόβλημα.

Με λίγη προετοιμασία, ειλικρίνεια και ένα σταθερό πλάνο μπορείς να βρεις την ισορροπία ανάμεσα στην εργασία και την προσωπική ζωή.

16q

Πηγές / Βιβλιογραφία