Ανάλυση, Κριτική και Σκέψη

Απαλλάξου απο την υπέρμετρη ανάγκη να είσαι ο εαυτός σου

Μία από της χειρότερες συνήθειες είναι να δικαιολογεί τη συμπεριφορά του προβάλλοντας εμφατικούς ισχυρισμούς του τύπου << Έτσι είμαι εγώ!>>. Σταμάτα να προσκολλάσαι σε άσχημες συμπεριφορές πιστεύοντας οτι αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της προσωπικότητας σου. Αντί να επιμένεις ότι αδυνατείς να αλλάξεις, σκέψου πως αυτές οι συμπεριφορές μπορεί να σταματάνε την επιτυχία όσων σε περιβάλλουν. Μην τις εκλαμβάνεις ως γνωρίσματα του χαρακτήρα σου, αλλα ως ευκαιρίες για βελτίωση. Θα εκπλαγείς απο το πόσο εύκολα μπορείς να αλλάξεις, όταν αυτό σε βοηθά να επιτύχεις.

Να δέχεσαι κριτική

Η εποικοδομητική κριτική είναι βασική για τη δημιουργικότητα, την καινοτομία και την επίλυση των προβλημάτων. Εφόσον οι ηγετικές θέσεις απαιτούν και τα τρία, οι ηγέτες πρέπει να φροντίζουν όχι μόνο να δέχονται την κριτική, αλλά και να την επιζητούν. Μη ζητάς γενικά και αόριστα τη γνώμη των άλλων, αλλα ζήτα απο τους γύρω σου – υφιστάμενους, συναδέλφους και πελάτες – να αξιολογήσουν με ειλικρίνεια τις ιδέες και τις προσεγγίσεις σου. Η κριτική μπορεί να αποδειχθεί χρήσιμη προσέγγιση για να δοκιμάζεις ιδέες σου και να κρατάς ανθρώπους και ομάδες υπόλογους.

Άκου καλύτερα

Εδώ και χρόνια, οι ειδικοί σε θέματα ηγεσίας προτρέπουν τους μάνατζερ να βελτιώνουν την ικανότητα τους να ακούν. Ακούγοντας τον άλλον, του δείχνεις σεβασμό σου και ότι ακούς ότι έχει να πεί, αλλά επίσης διασφαλίζεις ότι θα κατανοήσεις όσα πραγματικά λέει.

Ίδου τρείς συμβουλές για να ακούς καλύτερα :

Να σκέφτεσαι. Να συμμετέχεις στις συζητήσεις προσπαθώντας να προβλέψεις τι θα πει στην συνέχειαο συνομιλητής σου. Δοκίμασε να προβλέψεις τα συμπεράσματα. Μην ακούς απλά λέξεις.

Να επανεξετάζεις. Κάνε σύντομες παύσεις και συνόψιζε στο μυαλό σου την ουσία των λεγομένων.

Να αφουγκράζεσαι. Παρατήρησε τα μη λεκτικά σήματα που θα μπορούσαν να αποκαλύψουν όσα δε λεει ο συνομιλητής. Όσα δεν λέγονται συχνά είναι εξίσου σημαντικά με όσα λέγονται.

4q

Πηγές / Βιβλιογραφία